1. Dekking
  2. Veelgestelde vragen
  3. Schade melden
  4. Wijziging doorgeven

Waarom de Kruidvat Reisverzekering?

Als je op vakantie gaat moet je veel regelen. Met de doorlopende reisverzekering van Kruidvat zijn je spullen op reis in ieder geval goed verzekerd. Als er in het buitenland iets vervelends gebeurt zoals ziekte of diefstal, heb je soms hulp nodig. Ook de kosten van deze hulp worden voor je vergoed.

Voor wie is een reisverzekering?

Deze verzekering is voor iedereen die op vakantie gaat. Je kunt de verzekering voor jezelf of samen met je partner of gezin sluiten. Je kinderen zijn dan ook verzekerd, ook als ze studeren en op kamers wonen.
Je kunt deze verzekering niet gebruiken als je op zakenreis gaat of aan extreme sporten doet. 

Wat is verzekerd?

Je spullen zijn verzekerd als je op reis bent. Je krijgt bij ons de nieuwwaarde van je spullen vergoed. Of als je ze repareert worden de kosten daarvan door ons betaald. Je kunt zelf het bedrag kiezen aan eigen risico dat je wilt hebben bij een schade.

Je kunt de basisverzekering uitbreiden met vijf extra modulen:

Werelddekking
Met deze module erbij ben je in de hele wereld verzekerd op reis. Als je buiten Europa op vakantie gaat, is dit geschikt voor jou.

Geneeskundige kosten
In deze module ben je verzekerd voor medische kosten die je moet maken als je op reis bent. Voorbeelden van deze kosten:

  • Je krijgt kiespijn, terwijl je in het buitenland bent en je moet naar een tandarts.
  • Je wordt ziek op vakantie en je moet naar huis. De kosten van je vervoer worden dan vergoed.

Geld en geldswaardig papier
Met deze module verzeker je jouw geld, cheques of andere waardepapieren. Dit is verzekerd tot €500,- bij diefstal of verlies op reis.

Vervangend vervoer / pech onderweg
Stel je auto gaat kapot een dag voordat je op vakantie gaat. Dan moet je een nieuwe auto huren om toch op vakantie te gaan. Met deze module worden die kosten vergoed.
Ook onderweg kan je auto kapot gaan. Als je dan nieuwe onderdelen nodig hebt, betalen wij de verzending daarvan.

Annuleringsverzekering
Als je door een calamiteit je reis moet annuleren, is dat erg vervelend. Met deze module worden in ieder geval de kosten die je gemaakt hebt, vergoed. Ook als je door een calamiteit je vakantie halverwege moet afbreken, dan vergoeden we het deel van je vakantie dat je nog zou hebben.
Voor 1 persoon is dat tot wel € 2000,- per reis en voor meerdere personen is dat tot € 6000,-.

Toelichting verzekeraar

AEGON Schadeverzekering N.V. is voor 100% risicodrager voor deze verzekering die door bemiddeling van A.S. Watson (Health & Beauty Continental Europe) B.V, waartoe Kruidvat behoort, tot stand is gekomen. AEGON Schadeverzekering N.V. is ingeschreven in het register dat de AFM en DNB aanhouden en is statutair gevestigd te Den Haag, KvK 27085000.

Wat is het onderwerp van je vraag?

Actuele vragen

Mijn Doorlopende Reisverzekering loopt nu bij een andere verzekeraar. Kan ik direct overstappen naar de Kruidvat Reisverzekering?
Ja, je kunt direct overstappen. Houd wel rekening met de opzegtermijn van je huidige verzekering. Na het aanvragen van een nieuwe verzekering kun je via onze overstapservice gemakkelijk een brief uitprinten waarmee je jouw huidige verzekering kunt opzeggen. Je voorziet deze van een handtekening en stuurt deze op naar de verzekeraar bij wie je de verzekering wilt opzeggen. Je kunt de Kruidvat Reisverzekering laten ingaan de dag nadat je huidige afloopt.
Wat is het eigen risico van de Kruidvat Reisverzekering?

Bij het aanvragen van de verzekering kies je zelf de hoogte van het eigen risico. Hoe hoger je eigen risico, hoe lager de premie. Op het moment dat je de hoogte van het eigen risico kiest, kun je de premie zien veranderen. In het onderstaande overzicht kun je zien hoeveel minder of meer je betaalt bij het eigen risico dat je kiest. Het eigen risico van jouw Kruidvat Reisverzekering vind je op de polis van jouw Kruidvat Reisverzekering.

 Korting of toeslag op premie.    
 Eigen risico  Basisdekking  Annulering
 €0,-  +18%  +15%
 €50,-  +9%  +7,5%
 €100,-  standaard  standaard
 €150,-  -8%  -7%
 €200,-  -17%  -14%

Ik wil een schade melden op één van mijn Kruidvat Schadeverzekeringen. Hoe doe ik dit?

Je kunt dit doorgeven op de volgende manieren:

  • Via het tabblad schade melden.
  • Telefonisch via (0900) 58 83790 (€ 0,10 per minuut). Je kunt ons op werkdagen bereiken tussen 8.00 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 13.00 uur.
  • In spoedgevallen kun je bellen met onze 24-uurs Schadeservice op nummer (088) 344 00 00.
Wie helpt mij als ik vragen heb?
Als je bij het aanvragen van de verzekering vragen hebt, helpt een van onze medewerkers je direct. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op via (0900) 58 83790 (euro 0,10 p/m, met een starttik van 4,5 cent). Je kunt ons op werkdagen bereiken tussen 8.00 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 13.00.
Ben ik na het sluiten van deze verzekering direct verzekerd wanneer ik op reis ga?
Je krijgt binnen enkele uren via e-mail een bericht of je aanvraag is geaccepteerd of nog nader moet worden beoordeeld. Als de aanvraag nader moet worden beoordeeld wordt in de e-mail aangegeven wanneer je uitsluitsel kunt verwachten. Tot het moment dat je een bevestiging hebt ontvangen ben je niet verzekerd. Voor de huisdierenverzekering en rechtsbijstandverzekering gaat de verzekering direct in, maar geldt er een wachttermijn voor het indienen van declaraties/schades.

Klik hier om alle vragen en antwoorden te bekijken.

Hoe kan je schade melden?

KIik hier als je jouw verzekering voor 01-01-2011 hebt afgesloten.
Je schade wordt dan door het Nationaal Spaarfonds afgehandeld.

Klik hier als je jouw verzekering hebt afgesloten na 01-01-2011.
Je kunt je schade dan direct online indienen. De schade wordt dan door AEGON afgehandeld.

Wat gebeurt er als je een declaratie hebt ingediend?

Stap 1: Jouw declaratie wordt beoordeeld.
Stap 2: Je hoort of jouw declaratie of een deel daarvan wordt vergoed of niet.
Stap 3: Als je declaratie of een deel daarvan wordt vergoed, wordt het geld binnen 1 maand op de door jou aangegeven rekening gestort.

Noodhulp?

Als er sprake is van een schade waarbij direct noodhulp vereist is kun je telefonisch contact opnemen met AEGON Schade Service (24 uur per dag).
Binnen Nederland: 088 - 344 00 00
Buiten Nederland: +31 88 344 00 00

Wil je een wijziging doorgeven?

Met onderstaand formulier kun je direct je wijziging doorgeven.
Na ontvangst van de wijziging ontvang je binnen 10 dagen een reactie.
Klik hier wanneer je de polis voor 1-1-2011 hebt afgesloten.

Naam en voorletters*
Geboortedatum*(dd-mm-jjjj)
Geslacht* Man   Vrouw
Postcode*
Huisnummer (+ evt. toevoeging)*
Telefoonnummer*
E-mailadres*

Wat wilt u doorgeven?*   

Ingangsdatum opschorting*(dd-mm-jjjj)
Polisnummer autoverzekering*
  

Ingangsdatum wijziging(en)*(dd-mm-jjjj)   
 
U kunt hieronder aangeven van welke verzekeringen u een wijziging wil doorgeven, en om welke wijzigingen het gaat.

Soort verzekering Polisnummer Uw auto Uw risico­adres Uw gezin Uw huisdier Dekkingen    
Aansprakelijkheid n.v.t. n.v.t. n.v.t.
Auto n.v.t. n.v.t. n.v.t.    
Huisdieren n.v.t. n.v.t. n.v.t.
Inboedel n.v.t. n.v.t.
Ongevallen n.v.t. n.v.t. n.v.t.
Rechtsbijstand n.v.t. n.v.t. n.v.t.
Reis n.v.t. n.v.t. n.v.t.
Verkeersschade n.v.t. n.v.t. n.v.t. n.v.t.
Woonhuis n.v.t. n.v.t. n.v.t.

Dekking Aansprakelijkheid wijzigen 
Verzekerd bedrag € 1.250.000,-

Auto wijzigen  
  

Dekking Auto wijzigen  
  
  
 
 
 

Huisdier wijzigen  
Nummer identificatiechip van uw huisdier
De roepnaam van uw huisdier is gewijzigd in

Dekking Huisdier wijzigen  
Wat wilt u verzekeren?* Ziektekosten

Crematie

Preventie en Verzorging

Reis

Dekking Inboedel wijzigen   
Uw woning is een:* Huurwoning
 

Er is volgens de voorwaarden standaard dekking voor maximaal € 5.000,- huurdersbelang.

Woonoppervlak in m² *
Gezinssamenstelling*
Hoogste netto maandinkomen in uw gezin*
Geboortedatum hoofdkostwinner*(dd-mm-jjjj)
Uw bezit buitenshuis verzekerd voor
Woont u in een appartement dat deel uitmaakt van een Vereniging van Eigenaren?* Ja
Verzekerd bedrag eigenarenbelang*

Dekking Ongevallen wijzigen  
Verzekerde bedragen* € 5.000/€ 50.000

Dekking Rechtsbijstand wijzigen   
Wat wilt u verzekeren?* Basis

Basis + Verkeer

Basis + Verkeer + Wonen & Persoon

Basis + Verkeer + Wonen & Persoon + Werk & Inkomen

Basis + Verkeer + Wonen & Persoon + Werk & Inkomen + Fiscaal & Vermogen

Dekking Reis wijzigen   
Wat wilt u verzekeren?* Basisdekking

Werelddekking

Medische kosten

Geld en geldswaardig papier

Vervangend vervoer

Annulering
Wilt u een tijdelijke annuleringsdekking?* Ja
Begindatum reis*(dd-mm-jjjj)
Einddatum reis*(dd-mm-jjjj)
Hoogte bedrag tijdelijke annuleringsdekking*

Dekking Woonhuis wijzigen   
Type woning*
Heeft de woning een plat dak?* Ja
Is de woning gebouwd na 1 januari 2000?* Ja
De inhoud van uw woning in m³ *
Bouwaard muur* Steen

Welke verzekering(en) wilt u beëindigen?
Polisnummer Beëindigingsdatum
(dd-mm-jjjj)
Reden voor opzegging
Aansprakelijkheid
Auto
Huisdier
Inboedel
Ongevallen
Rechtsbijstand
Reis
Verkeersschade
Woonhuis
Toelichting bij opzegging Aansprakelijkheid
Toelichting bij opzegging Huisdieren
Toelichting bij opzegging Inboedel
Toelichting bij opzegging Ongevallen
Toelichting bij opzegging Rechtsbijstand
Toelichting bij opzegging Reis
Toelichting bij opzegging Verkeersschade
Toelichting bij opzegging Woonhuis

Van welke verzekering(en) wilt u een document ontvangen? Polisnummer
Polisblad Aansprakelijkheid
Auto
Polisblad Huisdieren
Polisblad Inboedel
Polisblad Ongevallen
Polisblad Rechtsbijstand
Polisblad Reis
Polisblad Verkeersschade
Polisblad Woonhuis

Polisnummer
Oude e-mailadres
Nieuwe e-mailadres
Nieuwe e-mailadres (verificatie)

 
  * = verplicht veld


AEGON Schadeverzekering N.V. is voor 100% risicodrager voor deze verzekering die door bemiddeling van Kruidvat Retail B.V. tot stand is gekomen.
AEGON Schadeverzekering N.V. is ingeschreven in het register dat de AFM en DNB aanhouden en is statutair gevestigd te Den Haag, KvK 27085000.